Training klantgericht communiceren voor kraamverzorgenden
Effectief communiceren met het kraamgezin.
Hoe beter de communicatie op de werkvloer is, hoe beter de samenwerking met klanten is. Soms verloopt het communiceren en samenwerken tussen de kraamverzorgende en het kraamgezin nog niet zo gemakkelijk. Dit kan zijn omdat er geen klik is, of het gezin andere normen en waarden of verwachtingen heeft dan de kraamverzorgende. Hoe ga je als professional om met klanten die boos worden, zich niet aan de afspraken houden, onmogelijke eisen stellen of een andere visie over zorg hebben?
In deze actieve training leert de kraamverzorgende communicatievaardigheden die kunnen helpen om effectiever en plezieriger te kunnen samenwerken met de kraamvrouw en haar gezin. Klantgericht en professioneel communiceren zijn belangrijke onderdelen in deze training. Uw kraamverzorgenden zijn immers het visitekaartje van uw organisatie. Het is mogelijk bij deze training een trainingsacteur in te zetten. Hierdoor leren de deelnemers nog meer door te ervaren en te doen.
Wie
Kraamverzorgenden.
Effect
Verbeteren van de communicatie vaardigheden en samenwerking tussen kraamverzorgenden en het gezin.
Inhoud
De training wordt op maat gemaakt. Aan bod kan komen:
- Feedback geven en ontvangen.
- Actief luisteren.
- Communicatiestijlen van jezelf en de ander.
- Non-verbale communicatie.
- Het omgaan met weerstand, kritiek, roddelen.
- Lastige gesprekken voeren en oplossingsgericht benaderen.
- Professioneel en klantgericht communiceren vanuit de visie van de organisatie.
- Teamafspraken ten aanzien van communiceren op de werkvloer.
Deze cursus is geaccrediteerd door Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ). Deelnemers ontvangen een certificaat.
Bijeenkomsten | 1-4 dagdelen. |
Prijs | € 595,- per bijeenkomst per groep. BTW vrijgesteld. Exclusief reiskosten van de trainer. |