Verbeter je feedbackvaardigheden in de Gezondheidszorg
Effectief feedback leren geven en ontvangen.
Feedback geven en ontvangen. Niet iedereen vindt het makkelijk om collega’s, clienten en hun familieleden feedback te geven of te ontvangen. Sommige medewerkers durven dit niet omdat ze bang zijn voor de reactie van de ander. En anderen zijn juist weer te direct of voelen zich aangevallen als ze feedback krijgen. Feedback heeft pas effect als deze zorgvuldig gegeven wordt en als je er goed mee om kunt gaan. Hoe doe je dat op een oplossingsgerichte manier? Hoe zorg je dat zowel jij als de ander tevreden zijn en jullie samen tot een oplossing kunnen komen? Kortom bij een open-feedback cultuur wordt samenwerken met collega’s en anderen een stuk plezieriger voor iedereen.
Deze feedback training is praktijkgericht. Er wordt veel geoefend met werksituaties uit de gezondheidszorg.
Wie
Alle medewerkers in de gezondheidszorg zoals de verpleeghuiszorg, kraamzorg, thuiszorg, gehandicaptenzorg, ziekenhuiszorg etc.
Effect
Het vergroten van de feedbackvaardigheden op de werkvloer.
Inhoud
De feedback training wordt op maat gemaakt. Mogelijke onderwerpen:
- De structuur van de feedback stappen, zowel bij het geven als ontvangen.
- Door welke bril observeer je? Voorkom interpreteren.
- Helicopterview en professioneel handelen.
- De invloed van emoties op feedback.
- Het effect van lichaamstaal.
- Actief en empathisch luisteren.
- Nieuwsgierige vragen stellen en komen tot oplossingen.
Bijeenkomsten | 1 – 2 dagdelen. |
Prijs | € 595,- per bijeenkomst per groep. BTW vrijgesteld. Exclusief reiskosten van de trainer. |